How BeAtlas works How BeAtlas works

L'SBM (Social Business Manager) ha una missione: desidera aiutare le comunità di migranti a sentirsi a casa; ama parlare con la gente ed ha un numeroso network di conoscenze e Partners in grado di supportarlo. Si sa, la determinazione premia. In poco tempo, tramite un amico, entra in contatto con il Referente di Comunità. Si incontrano. Entrano subito in sintonia. Parlano di progetti, di desideri, di sogni, condividono possibilità concrete, metodologie di lavoro e di supporto. Il Referente sembra soddisfatto. Promette di parlarne alla comunità.

Come promesso il Referente riunisce i membri della comunità e spiega in dettaglio ciò che ha condiviso con l'SBM. C’è un gran vociare tra i membri ma anche curiosità e speranza. Paura, dubbi, futuro migliore e integrazione. Un mondo nuovo tanto lontano che per la prima volta ha il sapore di realtà, di possibilità. Ne discutono, i più scettici temono la “solita” fregatura, ma stavolta qualcosa sembra essere diverso. Sono gli ottimisti a trainare. Votano. Hanno fiducia nel Referente e credono nel progetto. Sono favorevoli. Netta maggioranza.  Il Referente di comunità raccoglie le testimonianze, percepisce una nuova energia che gli da forza e motivazione. Sarà lui uno degli elementi chiave e di coordinamento e questo lo riempie d’orgoglio e di responsabilità. 

Ma…

 …in soldoni quanto costa? E’ rischioso? L'SBM è pronto. Ha studiato, si è preparato, ha coinvolto attori e Partners ed ha una proposta concreta e valorizzata in costi, tempistiche e metodologie.

Si parte! Tutti al lavoro. Ognuno ha il suo ruolo nella catena ed ognuno potrà fornire il suo contributo. L'SBM si incontra periodicamente con il Referente, in Comunità, presso BPER e molto spesso sul Portale nello spazio dedicato alla Comunità.

L'SBM, il Referente, i membri della comunità e il Relationship Center si incontrano sul Portale tutte le volte che lo desiderano e a qualsiasi ora. Il Portale diventa un posto di comunicazione e aggiornamento.

La comunità si arricchisce di informazioni, scambi, obiettivi raggiunti, momenti di difficoltà superati. Ci siamo quasi, i progetti stanno prendendo forma, inizia a comparire qualche foto di termine dei lavori.

Il progetto è terminato. La comunità è fiera e orgogliosa dell'obiettivo raggiunto.

The project BeAtlas

About us

BeAtlas is a project of BPER Banca focusing on the communities of foreigners in Italy. Guided by the principles of listening, co-development and respect for cultural differences, BeAtlas aims to meet specific needs of each community.

What we do

Our mission is to listen to communities, understand their needs and to help them achieve shared projects.

Why the name BeAtlas

Be is an exhortation to be part of this world of ideas and take an active role in the community. Atlas, according to Greek mythology, holds up the starry vault of heaven upon his shoulders. In the same spirit BPER Bank proposes as a support for a world of ideas, initiatives and projects.

Registration

Your community is already registered to BeAtlas

Ask your referent for the community code.

Go on www.beatlas.it, enter the community code and register.

Check your inbox: Within 2 working days you will receive confirmation of registration with your password.

Your community is not yet included in BeAtlas

Contact us by writing to servizio.clienti@gruppobper.it or calling the free number 800 541333, from Monday to Friday, from 8.30 am to 8.30 pm. You will be put you in touch with the Social Business Manager of your area.

If you have forgotten your login credentials

Call the Contact Center at the free number 800 541333, from Monday to Friday, from 8.30 am to 8.30 pm.

The portal www.beatlas.it

What is it

It is the community social network. All communities that adhere to BeAtlas have access to a private online area: here community members can post news, share ideas and participate in realizing projects.

Sign up

Ask for the community code to your referent, enter it on www.beatlas.it and register. Within 2 working days we will email your password.

What can you do on BeAtlas

The portal  is a social gathering place for communities, an space dedicated to sharing and discussion.

Social Business Manager (SBM)

Who the Social Business Manager is

The Social Business Manager is the one who builds the relationship with the community, listens to needs and participates in the definition and development of projects.

What the Social Business Manager does

The Social Business Manager organizes meetings with the representatives to understand the objectives of the community, participating in festivals and important moments in the life of the community.
On the portal, the Social Business Manager is available to collaborate with members of the community to carry out projects.

Contact Center

For any information call 800 541333, from Monday to Friday, from 8.30am to 8.30pm. The call is free! You'll find someone who will listen and find solutions with you.